אסטרטגיית מיתוג אפקטיבית נבנית על הבנה עמוקה של ערכי הליבה, קהל היעד והמסרים הייחודיים של העסק. במקרה של "המרכז לפיתוח מצוינות עסקית", שבבעלותה של יעל פיינגולד – מנטורית חלוצה שהכשירה למעלה מ-600 נשות עסקים חרדיות – האתגר היה לרענן מיתוג ותיק ואהוב, ולהתאימו לשוק משתנה, תוך שימור וחיזוק המורשת והקשר העמוק עם הקהילה. האסטרטגיה התבססה על פשטות, בהירות והדהוד עקבי של עולם התוכן הייחודי של יעל.
הליבה של האסטרטגיה המיתוגית היה רעיון פשוט: להעביר מסרים ברורים, אבסולוטיים ובגובה העיניים. עקרון זה ליווה כל החלטה עיצובית, החל מהאייקון המייצג ועד לפרטים הקטנים ביותר. שפת העיצוב נועדה להגיש רעיונות מורכבים במינימום התחכמות, מתוך הבנה שהקהל מעריך ישירות ואותנטיות. הגישה המינימליסטית בעיצוב מאפשרת לתוכן עצמו – עולם המנטוריות של יעל -לתפוס את מרכז הבמה.
בחירת הצבעים הייתה מכוונת ושירתה את המסרים המרכזיים:
צהוב: מסמל תעוזה, תנועה, אופטימיות והתקדמות מתמדת. הוא צבע אנרגטי המשרה תחושה של צמיחה והשראה, ומתאים במיוחד לתחום המנטורינג העסקי.
שחור קלאסי: יוצר ניגודיות הרמונית, מקרקע את הצהוב ומעניק תחושה של מקצועיות, יציבות, אלגנטיות ויוקרה. השילוב בין השניים מייצג את הדינמיות העסקית (צהוב) לצד המקצועיות המבוססת והמקורקעת (שחור).
שילוב זה יוצר נראות מודרנית ועם זאת נצחית, המבטאת את הדינמיקה שבין צמיחה מתמדת לבין בסיס יציב.
האסטרטגיה המיתוגית שולבה באופן הדוק עם האסטרטגיה השיווקית. כל המסרים המופיעים במיתוג לקוחים ישירות מעולם התוכן העשיר והייחודי של יעל פיינגולד. משפטים, מנטרות ואמונות עסקיות שהפכו לחלק בלתי נפרד מתהליך האימון עם יעל, שולבו במוצרים הממותגים כחלק מהשפה המיתוגית.
הסלוגן "לחיי ההצלחה שלך" הוא דוגמה מובהקת לכך. סלוגן זה, המזוהה כל כך עם יעל ועם רוח המרכז, הוא ביטוי לאמונה עמוקה בליווי ובהעצמת נשות עסקים להשגת הצלחה אישית ועסקית. שילוב סלוגנים ומנטרות אישיות במיתוג יוצר חיבור רגשי ואותנטי עם הקהל, ומבדיל את המרכז מחברות אחרות.
השקת המיתוג החדש, ביום עיון ייחודי שנערך ב-26.3.23 לבוגרות המרכז מכל הזמנים, היה מהלך אסטרטגי שנועד להעצים את חווית המותג. אירוע זה, תחת הסימן "פי שניים כפול", מיקד את כל ההרצאות והתוכן בהכפלת משאבים קריטיים למינוף עסקים.
המסרים באירוע זה נשענו באופן בלעדי על אבני דרך, ציטוטים ומנטרות שהפכו לפלטפורמה לשיטה שיעל פיתחה. מוטיבים כמו "אומץ. השפעה. רווחיות" – שלושת מעגלי ההשפעה הקריטיים לכל אשת עסקים – שולבו אף הם במיתוג הערב.
ההשקעה ניכרה בפרטים הקטנים ביותר, שהפכו את חווית המותג לבלתי נשכחת: ממחברות ממותגות, עטים, פלייסמנטים ומגנטים למזכרת, דרך תוכנייה וברכת המזון, ועד לרולאפים מרשימים שקיבלו את פני המשתתפות. כל פריט ממותג העביר בגאון את ערכי המותג, ויצר חוויה הוליסטית ועקבית שחיזקה את המוניטין של יעל ואת המסרים של המרכז.
franko b&s 2024 כל הזכויות שמורות