בבניית אסטרטגיית מיתוג מוצלחת, האתגר הגדול ביותר טמון לעיתים קרובות במציאת שם וקונספט מאחד למגוון רחב של שירותים. זה בדיוק המצב שאיתו התמודדנו כשנכנסנו לעומק הפעילות של מרכז לבנה – מרכז לליווי בריאות נשית הוליסטית. האתגר המרכזי היה לאגד אינספור שירותים מתחומי בריאות הנשים ומעגלי חייה השונים, תחת קורת גג אחת, באופן שישקף את העומק, המקצועיות והרוח המקיפה של המרכז.
כשנפגשנו עם שרה, מייסדת המרכז, נחשפנו למנעד רחב של טיפולים וליוויים שהיא מציעה- החל מבריאות נשית מסורתית ועד לגישות הוליסטיות ומשלימות. היה ברור כי מדובר במרכז מקצועי בעל פוטנציאל אדיר, שעלול ללכת לאיבוד ללא הגדרה ברורה ומיתוג ממוקד. ריבוי ההגדרות האמורפיות יצר תחושה של חוסר מיקוד, ואת זה היה עלינו לשנות.
הצעד הראשון והקריטי ביותר היה להעניק למרכז שם ושורת מיצוב ברורה. שם שיהווה עוגן ויגלם את המהות העמוקה של המרכז. השם "לבנה" נבחר בקפידה רבה, והוא מהווה ראשי תיבות של "ליווי בריאות נשית הוליסטית". בחירה זו אינה מקרית. היא משלבת בתוכה הן את המרכיב המילולי והן את המרכיב הסמלי:
בחירה זו אפשרה לנו לתת הגדרה ברורה וכוללנית למגוון השירותים, וליצור זהות אחידה וחזקה למרכז, שבעבר סבל מפיצול תדמיתי.
לאחר שביססנו את השם ושורת המיצוב, עברנו לשלב המיתוג הויזואלי. המטרה היתה ברורה: לשים את האישה בפרונט, ולהשתמש במשל ה"לבנה" (הירח) כאלמנט מרכזי בעיצוב. המיתוג הויזואלי נועד לשקף את הליווי העדין והמקצועי, את ההכלה ואת המחזוריות שבחיי האישה. הצבעוניות, הפונטים והלוגו עוצבו כולם כדי לשדר תחושת רוגע, אמינות, נשיות ועוצמה. האישה, על כל גווניה ומעגליה, עומדת במרכז הקונספט הויזואלי, מוקפת בהילה של ליווי והבנה.
המיתוג היפייפה הזה הפך את מרכז לבנה ממרכז בעל פוטנציאל לא ממומש, לזהות ברורה, מזמינה ומקצועית המבטיחה ליווי מלא ואמין.
franko b&s 2024 כל הזכויות שמורות